Introductie

Welcome to the jungle! Geen gespreid bedje hier, maar een schoenendoos en (hopelijk) een bureau. Het onboarding programma is dat de koffiemachine wordt aangewezen en met een beetje mazzel wordt het eerste bakje ook voor je ingeschonken. Bij deze opdracht is zelfstandigheid en kunnen omgaan met een uitdagende omgeving een must! Er is een overname geweest, in april gaat een nieuwe business line van start maar alle gewone zaken lopen ook door. Start zo snel mogelijk, fulltime opdracht.

STONE heeft deze opdracht overigens exclusief in beheer.

Organisatie

Dit bedrijf is gestart als familiebedrijf, maar door de jaren heen uitgegroeid tot een toonaangevend dienstverlener in de manufacturing/trade hoek met klanten over heel de wereld. Op dit moment zijn ze bezig met de transformatie van gedecentraliseerd naar gecentraliseerd, dat brengt nieuwe uitdagingen voor de gehele organisatie. Je kunt hierbij denken aan het opzetten van verkoophubs, het centraal organiseren van de finance afdeling en het (re)organiseren van het IT-landschap.

Functie

Stel je voor, jij stapt volgende week binnen en gaat aan de slag. Wat is jouw eerste uitdaging? Allereerst een stukje orde scheppen, belangrijk hierbij is dat je zelf de regie pakt, je wordt niet bij de hand genomen. Je kunt oa denken aan:

  • Opzetten van de gehele financiële administratie;
  • Opstellen van reguliere maand-, kwartaal-, jaarcijfers van beide entiteiten;
  • Opzetten, implementeren en onderhouden van AO / IC-procedures;
  • Assisteren bij het opstellen van de forecast (rolling forecast) en het opstellen van het jaarlijkse budget;
  • Werkkapitaalrapporten;
  • BTW-aangifte (binnen- en buitenland);
  • Opstellen van ad hoc rapportages;
  • Analyse van balans, winst- en verliesrekening en overlopende posten;
  • Opstellen van financiële overzichten en maken van jaarrekeningen;
  • Assisteren bij interne en externe audits om te voldoen aan wet- en regelgeving;
  • Meedenken in procesverbeteringen.

Functie eisen

  • Afgeronde financiële opleiding, bijvoorbeeld Hofam, RA, ACA, ACCA, CPA (of gelijkwaardig);
  • Minimaal 5-8 jaar relevante werkervaring als Financieel Manager;
  • MUST: Let op; je moet kunnen boekhouden, er is nu niets, jij mag het zelf regelen;
  • Ervaring met ERP- en rapportagesystemen en kennis van IFRS (Ervaring met SAP en HFM is pre);
  • Bij voorkeur ervaring in een trading/commodity ervaring (MtoM);
  • Voelt zich thuis in een uitdagende, ondernemende omgeving;
  • Je kunt omgaan met beperkte kaders, met slechts een richting, op een trein die bijna 24/7 doordendert;
  • De bereidwilligheid je te helpen is groot, je zult er wel zelf om moeten vragen;
  • Een scherp oog voor detail, planning en probleemoplossende vaardigheden;
  • Hoog niveau van integriteit, betrokkenheid en verantwoordelijkheid;
  • Bereidheid tot reizen;
  • Starten uiterlijk per 1 februari;
  • Je spreekt en schrijft vloeiend Nederlands en Engels.

Aanbod

  • Kans om je eigen ondernemerschap te laten zien in deze opdracht;
  • Minimaal 3 maanden, maar waarschijnlijk veel langer;
  • Flexibel werken met standplaats in het hartje van Amsterdam;
  • Organisatie die output gestuurd is; los het op!;
  • Interviews vinden plaats van 21-23 januari;
  • Fulltime plus 🙂

Inlichtingen

Spreekt deze opdracht je aan? Reageer dan via de onderstaande oranje “Versturen” knop. Vervolgens vragen wij om je meest recente CV zodat wij jouw profiel zo goed mogelijk kunnen beoordelen. Als wij dit van jou hebben ontvangen krijg je van ons een bevestiging en ook een samenvatting van onze uitgangspunten voor samenwerking. Nieuwsgierig en wil je meer informatie? Onze recruiters Ellen (06 456 50 413) en Terlissa (06 200 16 220) staan voor je klaar. Ben jij niet beschikbaar, maar weet jij precies wie deze opdracht kan uitvoeren? Tell a friend!

Terug naar het opdrachten overzicht