Introductie

Ben jij een zelfstarter die zich zaken snel eigen kan maken en op korte termijn in staat is om processen te verbeteren?

Wij zoeken voor een grote overheidsorganisatie in Noord-Holland een ervaren Programma Controller die per direct beschikbaar is. Het gaat om een rol voor 36 uur per week voor een jaar. Onze opdrachtgever is kritisch vanwege het belang van het verandertraject. Daarom vragen wij om uitsluitend te reageren als je ervaring hebt bij een (grotere) overheidsorganisatie.

Organisatie

Je komt te werken bij de Directie Beheer en Uitvoering, Sector Kwaliteit, Beheersing en Informatie.

Functie

Taken en verantwoordelijkheden:

  • Coördineren en beoordelen van prognoses, risico’s, planning van kasritmes, onvoorzien richting manager projectbeheersing en het IPM team in het kader van programma bewaking;
  • Aanleveren van programma informatie ten behoeve van de P&C cyclus en eventueel speciale informatiebehoeften;
  • Meedenken aan de voorkant van processen en de omvang en samenstelling van benodigde middelen (bijvoorbeeld bij totstandkoming van budgetten, inrichting rapportages en toekomstige eigendom);
  • Aanspreekpunt manager projectbeheersing voor alle financiële zaken. Denk hierbij aan kredieten, financieringsvraagstukken. Toestemming voor de aanvraag van een work breakdown structure (WBS) –code;
  • Signaleren van en uitwerken ontwikkelingen op financieel gebied in de financiële regelkring van de opdrachtgever;
  • Fungeren als sparringpartner voor de manager programmabeheersing;
  • Deelnemen aan het Programmeeroverleg in de rol als beheerder van de Reserves Groot Onderhoud.

Functie eisen

  • Minimaal HBO werk-/ en denkniveau;
  • Aantoonbare ervaring met de P&C-cyclus, bijvoorbeeld: Kadernota, begroting en begrotingswijzigingen, jaarrekening;
  • Aantoonbare ervaring met het werken in een politiek gestuurde organisatie en het Besluit Begroten en Verantwoorden (BBV);
  • Aantoonbare ervaring met de operationele aansturing van medewerkers ten behoeve van het opstellen van de P&C-producten;
  • SAP en Excel kennis (vergevorderd);
  • Aantoonbare ervaring met het zelfstandig beheersen van functionele organisatorische eenheden (capaciteit, kosten, tarieven etc.) en het aanleveren van deze informatie aan de P&C-cyclus binnen lagere overheden;
  • Aantoonbare ervaring als zelfstarter die zich zaken snel eigen kan maken en op korte termijn in staat is om processen te verbeteren.

Aanbod

  • Duur: 1 jaar;
  • Start: Per direct;
  • Inzet: 36 uur.

Inlichtingen

Spreekt deze opdracht je aan? Reageer dan via de onderstaande oranje “Solliciteren” knop. Vervolgens vragen wij om je meest recente CV zodat wij jouw profiel zo goed mogelijk kunnen beoordelen. Als wij dit van jou hebben ontvangen krijg je van ons een bevestiging en ook een samenvatting van onze uitgangspunten voor samenwerking. Nieuwsgierig en wil je meer informatie? Remco van Poelgeest samen met onze recruiters Terlissa Stadhouder (06-20016220) en Kevin Jumelet (0628472882) staan voor je klaar. Zij zijn bereikbaar op +31 (0)85 273 64 27. Ben jij niet beschikbaar, maar weet jij precies wie deze opdracht kan uitvoeren? Tell a friend!

Terug naar het opdrachten overzicht