Thuiswerk tips & tricsThuiswerken behoort inmiddels tot het nieuwe normaal. Ook al start het vaccineren tegen Covid-19 en zijn er inmiddels veel mensen met anti-stoffen, terug naar de oude werksituatie zit er (voorlopig) niet meer in. Een thuiswerk-situatie is niet vergelijkbaar met de werkplek op kantoor. Daar is alles voor je geregeld, nu moet je het zelf organiseren.

Het gaat niet alleen om het inrichten van een werkplek maar ook om de communicatie met je collega’s, organisatie met je huisgenoten/gezin, balans tussen werk en privé etc. Heb jij het gevoel dat je dit nieuwe ritme helemaal onder de knie hebt? TOP!  Maar het kan ook zijn dat deze hele situatie je, na al die maanden, tegen gaat staan. Dat je energie terugloopt, je meer last krijgt van lichamelijk klachten. Om je te helpen het thuiswerken leuk te houden hebben we een aantal Thuiswerk tips & trics voor je verzameld.

Thuiswerk TIPS
  • Wissel zitten en staan af. Doe af en toe wat ontspannings-/ ademhalingsoefeningen;
  • Last van omgevingslawaai? Doe een geluiddempende koptelefoon op;
  • Hang de dagplanning, met pauzemomenten, op in bijv. de keuken;
  • Voorkom dat je koude voeten en benen krijgt. Doe warme (huis)sokken of sloffen aan en leg een dekentje klaar voor over je benen;

Lees hier onze Thuiswerk manual

Beweging
Vermaak/ontspanning
  • Bezoek een online museum. Kies hier 1 van de 16 musea die een virtuele tour aanbieden
  • Start met een nieuwe cursus. Verbeter je zakelijke skills of focus juist op een (nieuwe) hobby.
  • Organiseer met je collega’s, sportteam, familie een Pubquiz of online Bingo
  • Luister eens naar een Podcast
  • Vind je het moeilijk om te ontspannen. Dan is mediteren misschien iets voor jou. Dit kan heel makkelijk met behulp van een Meditatie app
  • De grootste uitdaging maar misschien ook het grootste effect; doe een Social Detox. Zonder dat je je het bewust bent kost social media gemiddeld 1,5 uur per dag. Gebruik deze tijd voor jezelf en/of je dierbaren!
Gezond eten
  • Thuiswerk tips & tricsOm je fit en energiek te voelen is het belangrijk dat je gezond eet en goed slaapt. Denk bij goed slapen aan regelmaat, een avondroutine, laat de alcohol, cafeïne en chocola even staan.
  • Doorbreek je eetpatroon eens met een weekje géén suikers eten, minder/geen dierlijke producten en/of veel groente/fruit. Kijk ook eens naar de favoriete recepten van onze STONE collega’s: TASTE@HOME.
Terug naar het nieuws overzicht