Introductie

2-in-1! Durf jij het aan?

In deze interim opdracht combineer je 2 rollen, namelijk: Adviseur Planning & Control & Business Controller.

Organisatie

Je draagt bij aan de totstandkoming van de organisatiebrede P&C producten en daarnaast ben je de business controller voor directies. Je werkt nauw samen met de business controllers van de overige directies, de financiële administratie en jouw collega’s van het centrale P&C team.

Je komt te werken binnen een overheidsorganisatie in het midden van het land.

Functie

Taken business controller directies:

  • Je ondersteunt en adviseert de directeur en de budgethouders van de directies bij het opstellen van hun bijdragen aan de planning- & control producten. Je coördineert dit proces binnen de eigen directies;
  • Je verstrekt gevraagd en ongevraagd financiële adviezen en rapportages;
  • Je monitort de voortgang van de besluitvormingsstukken;
  • Je neemt deel aan het centrale controllersoverleg;
  • Je denkt mee over de financiële sturingsinstrumenten.

Taken adviseur Planning & Control:

  • Je stelt de organisatiebrede verantwoordingsproducten op, zoals interne rapportages en bestuursrapportages;
  • Je bereidt de interim-controle van de accountant voor;
  • Je verzorgt samen met het hoofd van de financiële administratie de voorbereiding van het jaarrekeningproces.
  • Je voert financiële analyses uit;
  • Je verricht interne controles en adviseert over de inrichting en werking van de administratieve organisatie;
  • Je analyseert relevante wet- en regelgeving en draagt bij aan de implementatie daarvan.

Functie eisen

  • Je hebt WO werk- en denkniveau;
  • Je hebt ervaring binnen de overheid/non-profit;
  • Je bent een proactieve, resultaatgerichte financiële professional met ruime aantoonbare ervaring op het vakgebied van planning & control. Een opleiding en ervaring in dit vakgebied is een voorwaarde;
  • Je hebt ruime ervaring met de financiële begeleiding van organisatieveranderingsprocessen;
  • Je bent analytisch sterk, werkt zeer nauwkeurig, weet snel tot de essentie van zaken te komen en bent in staat dit helder over te brengen;
  • Je bent klantgericht en beschikt over uitstekende advies- en communicatievaardigheden zowel mondeling als schriftelijk;
  • Je bent gericht op samenwerking en verbinding. Je vindt het leuk om binnen een dynamische omgeving te werken.

Aanbod

  • Starten begin april, uiterlijk 15 april;
  • 36 uur;
  • 8 maanden met optie op verlening;
  • Regio Utrecht.

Inlichtingen

Spreekt deze opdracht je aan? Reageer dan via de onderstaande oranje “Solliciteren” knop. Vervolgens vragen wij om je meest recente CV zodat wij jouw profiel zo goed mogelijk kunnen beoordelen. Als wij dit van jou hebben ontvangen krijg je van ons een bevestiging en ook een samenvatting van onze uitgangspunten voor samenwerking. Nieuwsgierig en wil je meer informatie? Onze recruiter Terlissa Stadhouder staat voor je klaar. Zij is bereikbaar op 06 20 01 62 20. Ben jij niet beschikbaar, maar weet jij precies wie deze opdracht kan uitvoeren? Tell a friend!

Terug naar het opdrachten overzicht